O stowarzyszeniu

Stowarzyszenie Przedsiębiorcy z Wyboru założyliśmy z potrzeby edukowania na najwyższym poziomie, w przystępny sposób, z wykorzystaniem nowoczesnych metod. Jesteśmy w biznesie z własnej woli, z chęci tworzenia czegoś nowego i świeżego. I z tym przesłaniem chcemy właśnie wychodzić na świat.

Informacje na temat zakładania i prowadzenia swojej firmy dalej są postrzegane u nas w kraju, jako wiedza tajemna. Chcemy to zmienić! Prowadząc szkolenia, wykłady, prelekcje, organizując gry edukacyjne pokazujemy, że o biznesie da się rozmawiać w przystępny sposób.

Zdobywane od nas informację nie pochodzą tylko z książek. Są poparte latami doświadczenia w różnych gałęziach biznesu. Nie zamykamy się jednak tylko na to do czego sami doszliśmy. Z uwagą obserwujemy najnowsze trendy w dziedzinie przedsiębiorczości oraz aktywnie je kształtujemy. Przykład? Zamiast biznesplanu zaproponujemy model biznesowy, który uzupełnia się samemu opierając się na danych z rozmów z potencjalnymi klientami. Brzmi magicznie? Tak wygląda współczesne oblicze przedsiębiorczości. Lean startup, MVP, customer development, design thinking – to tylko hasła, za którymi kryją się wartości, które rozwijamy.

Nasze działania ukierunkowujemy do kilku podstawowych grup. Po pierwsze młodzież. Wierzmy, że zmiany w mentalności dokonywać trzeba na etapie jej kształtowania. Chcemy pokazywać tym, którzy decyzję o ścieżce kariery mają jeszcze przed sobą, jakie mają opcje. Po drugie, osoby chcące zmienić coś w swoim życiu zawodowym. Często przybywają do nas ludzie od lat marzący o swoim biznesie, którym brakło odwagi do ruszenia w jego kierunku. Podpowiadamy jak to zrobić, jak zminimalizować ryzyko klęski. Po trzecie, sami przedsiębiorcy. Bo będąc reprezentatami tej grupy wiemy, jak ważne jest ciągłe poszerzanie swojej wiedzy i kontaktów.

Cel stawiamy sobie ambitny – inne nie mają sensu. Chcielibyśmy by zakładanie swojej firmy było społecznie wspierane i traktowane na równi (a może wyżej!) z pracą na etacie. By przedsiębiorcy byli doceniani za swoją pracę, również w sferze opinii o naszej klasie zawodowej. By osoby działające w biznesie nie były określane cwaniaczkami, a stanowiły przykład do naśladowania. Wiemy, że dobrze prosperujący mały i średni biznes jest podstawą zdrowej ekonomii kraju. Dążymy właśnie do tego by ten filar umacniać.